Fehér Virág
Primary tabs
Felhasználói adatok
Real Name:
Fehér Virág
Képzés
Évfolyam:
III.
Képzés:
PhD
Szak:
Környezettudomány PhD
Kar:
TTK
Doktori iskola (senior hallgatók):
Juhász-Nagy Pál Doktori Iskola
Szakkolégiumi szakcsoport:
Nyelvvizsga:
Nyelv:
Angol
Szint:
B2
Nyelv:
Német
Szint:
B2
Kutatási téma
Kutatási téma címe:
A projektmódszer hatásvizsgálata tanulói ön- és társértékeléssel természettudományos projekt példáján
Rövid leírása:
Életünk szinte minden területén elterjedt módszerré nőtte ki magát a projektmódszer, mellyel az oktatásban is sokszor találkozhatunk. A projekt hatását illetően az oktatásban azt alkalmazó pedagógusok pozitív megítélést tanúsítanak, viszont a hatásvizsgálata nemzetközi viszonylatban is fehér foltja a módszertani hatásvizsgálatoknak. A legkritikusabb pont az értékelésben a tanulói önértékelés. Ez valid formában az egyik leghatékonyabb módja a hatásvizsgálatnak, amihez azonban nemzetközi viszonylatban hiányoznak a megbízható és érvényes mérőeszközök.
Kutatásunkban arra vállalkoztunk, hogy a Revákné (2013) által kifejlesztett ön- és társértékelő mérőeszközzel megvizsgáljuk egy hazai gimnáziumban, 9. évfolyamos tanulók által végzett egyéves tanórán kívüli természettudományos projekt hatását a tanulók személyiségfejlődésére. A vizsgálatot már 3 éve végezzük mindig más osztályokkal, de a kutatás alap kérdése azonos. Vizsgálatunkban egy általam összeállított önértékelő programot is bemutatok. A projekt hatását a tanulók személyiségfejlődésére önértékelő tréninggel és kontroll csoporttal is elvégeztük már több alkalommal. A mintaszám növelésével megbízhatóbb eredményeket várunk. A kontroll csoportnál nem alkalmaztunk tréningeket a méréseink során. Mértük a projekt hatását a mérőeszköz segítségével az önértékelő tréning előtt és után is, a kontroll csoport esetében pedig a projekt elején és végén. A tréning hatását a tanulói ön- és társértékelés egybevetésével igazoltuk. Egy olyan módszert mutatunk be, ahol nem azon van a hangsúly, hogy a tanulók pozitívabban vagy negatívabban ítélik meg egymás munkáját és fejlődését egy önértékelő tréning után, hanem azon, hogy önértékelésük reálisabb, avagy sem.
Vizsgálatunk kérdései a következők voltak: Milyen a projekt általános hatása a vizsgált populációra és az egyes csoportokra? Milyen eltérések vannak a két mérés eredménye közt, valamint a területek viszonylatában? Hogy változott az ön- és társértékelés a tréning előtt és után? Van- e különbség a kontroll csoport és a tréninget alkalmazó csoport eredményei között? Hogyan változik a motiváció az egyes mérésekben?
Témavezető:
Dr.
Revákné Markóczi Ibolya
Ösztöndíjak
Ösztöndíj típusa:
- Köztársasági Ösztöndíj
Ország:
Magyarország
Év:
2018.
Ösztöndíjkiírás pontos címe:
Nemzeti Felsőoktatás Ösztöndíj
Konferencia előadások
Konferencia:
OTDK konferencia
Konferencia pontos címe:
XXXIII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia
Konferencia helyszíne:
Magyarország
Győr
Rendező intézmény:
Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar
Szekció:
Tanulás- és Tanításmódszertani - Tudástechnológiai Szekció
Előadás pontos címe:
Egy természettudományos projekt hatásvizsgálata tanulói ön-és társértékeléssel
Előadás nyelve:
Magyar
Helyezés:
2. helyezett
Konferencia időpontja:
Kezdete:
2017. March 23., Thursday
Vége:
2017. March 25., Saturday
Konferencia:
Egyéb konferencia
Konferencia pontos címe:
20. Partiumi Tudományos Diákköri Konferencia
Konferencia helyszíne:
Románia
Nagyvárad
Rendező intézmény:
Partiumi Keresztény Egyetem
Szekció:
Neveléstudomány
Előadás pontos címe:
A biológia tantárgy attitűdvizsgálata általános iskolások körében
Előadás nyelve:
Magyar
Helyezés:
1. helyezett
Konferencia időpontja:
Kezdete:
2017. May 5., Friday
Vége:
2017. May 5., Friday
Konferencia:
Egyéb konferencia
Konferencia pontos címe:
XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia
Konferencia helyszíne:
Magyarország
Szeged
Rendező intézmény:
Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet
Szekció:
Tanulási környezet és tantárgyi attitűdök a természettudományos oktatásban
Előadás pontos címe:
Egyetemisták a természettudományos tantárgyak oktatásáról
Előadás nyelve:
Magyar
Konferencia időpontja:
Kezdete:
2016. November 17., Thursday
Vége:
2016. November 19., Saturday
Konferencia:
Egyéb konferencia
Konferencia pontos címe:
HuCER 2017
Konferencia helyszíne:
Magyarország
Budapest
Rendező intézmény:
Eötvös Lóránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Előadás pontos címe:
Természettudományos projekt hatása a tanulók személyiségfejlődésére
Előadás nyelve:
Magyar
Konferencia időpontja:
Kezdete:
2017. May 25., Thursday
Vége:
2017. May 26., Friday
Konferencia:
Egyéb konferencia
Konferencia pontos címe:
HuCER 2017
Konferencia helyszíne:
Magyarország
Budapest
Rendező intézmény:
Eötvös Lóránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Szekció:
Poszter
Előadás pontos címe:
Biológia kedveltsége általános iskolás korban
Konferencia időpontja:
Kezdete:
2017. May 25., Thursday
Vége:
2017. May 26., Friday
Konferencia pontos címe:
X. Kiss Árpád konferencia Interdiszciplináris pedagógia és a taneszközök változó regiszterei
Konferencia helyszíne:
Magyarország
Debrecen
Rendező intézmény:
Debreceni Egyetem
Szekció:
AZ OKTATÁS HATÁSA, EREDMÉNYESSÉGE
Előadás pontos címe:
Hatásvizsgálat a tanulók személyiségfejlődésére önértékelő tréninggel és anélkül
Konferencia időpontja:
Kezdete:
2017. September 22., Friday
Vége:
2017. September 23., Saturday
Konferencia pontos címe:
XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia
Konferencia helyszíne:
Magyarország
Nyíregyháza
Rendező intézmény:
Nyíregyházi Egyetem
Szekció:
Poszter
Előadás pontos címe:
Biológia iránti attitűd általános iskolás korban
Előadás nyelve:
Magyar
Konferencia időpontja:
Kezdete:
2017. November 9., Thursday
Vége:
2017. November 11., Saturday
Konferencia pontos címe:
XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia
Konferencia helyszíne:
Magyarország
Budapest
Rendező intézmény:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Szekció:
Poszter
Előadás pontos címe:
Hasznos-e a tréning, avagy sem? - Projekt hatásvizsgálat tréninggel segítve és anélkül
Konferencia időpontja:
Kezdete:
2018. November 8., Thursday
Vége:
2018. November 10., Saturday
Konferencia:
Egyéb konferencia
Konferencia pontos címe:
2018. évi Őszi Tudományos Hallgatói Konferencia
Konferencia helyszíne:
Magyarország
Debrecen
Rendező intézmény:
Debreceni Egyetem
Szekció:
Humántudományi
Előadás pontos címe:
Projekt hatásvizsgálat ön- és társértékeléssel, tréninggel segítve és anélkül
Konferencia időpontja:
Kezdete:
2018. December 6., Thursday
Vége:
2018. December 6., Thursday
Publikációk
Publikáció címe:
: Egy természettudományos projekt hatásvizsgálata tanulói ön- és társértékeléssel
Publikáció nyelve:
Magyar
A publikáció megjelenésének helye:
VÁLOGATOTT TANULMÁNYOK XXXIII. OTDK TANULÁS- ÉS TANÍTÁSMÓDSZERTANI- TUDÁSTECHNOLÓGIAI SZEKCIÓ SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM APÁCZAI CSERE JÁNOS KAR, Szerk.: Lőrincz Ildikó, Halbritter András Albert, Széchenyi István Egyetem, 2017. pp. 115-130
A publikáció műfaja:
Tanulmány
Publikáció címe:
Biológia tantárgy attitűdvizsgálata általános iskolákban
Társszerző(k):
Balázs Dóra
Publikáció nyelve:
Magyar
A publikáció megjelenésének helye:
Szerk.: dr. Debrenthi Edit, dr. Szilágyi Ferenc, STAFÉTA, Partiumi Kiadó 2017, pp. 99-117
A publikáció műfaja:
Tanulmány